دوازدهمين دوسالانه عكس به عكاسي مستند و نوآورانه توجه دارد بازگشت
 

دبير دوازدهمين دوسالانه ملي عكس ايران:

دوازدهمين دوسالانه عكس به عكاسي مستند و نوآورانه توجه دارد

دبیر دوازدهمين دوسالانه ملي عکس ايران تفاوت این دوره با دوره هاي قبل را تعیین جایزه و جنبه رقابتی آن برشمرد.

اسماعیل عباسی، دبیر دوازدهمين دوسالانه ملي عكس ايران در مورد این دوره گفت:«به طور کلی دوسالانه عکس با همان برنامه ریزی شورای سیاستگزاری قبلی وارد این دوره شد با این تفاوت که در دوره قبلی جایزه نداشتیم و به عکس های پذیرفته شده حق التالیفی داده شد اما شورای سیاستگزاری تصمیم گرفت که به سه نفر از برگزیدگان جایزه داده شود.

عباسي سپس به شاخه های عکاسی که برای اين دوسالانه درنظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: دو گروه مستند و نوآورانه را برای دوسالانه انتخاب کردیم. معتقدم اگر در دوسالانه برگزیده ای معرفي نشود بهتر است چون دوسالانه برآیند دوسال عکاسی کشور است و نباید جنبه رقابتی داشته باشد اما چون تصمیم اکثریت شورا این بود، قرار شد شش برگزیده در دو گروه انتخاب شود.

عباسی افزود: «در سال های اخیر بیشترین گرایش عکاسان ما به سمت نوآوری بوده و عکس های خود را با نرم افزارهای مختلف بازسازی می كنند و این مساله، آنها را از عکاسی مستند اجتماعی دور می کند. این موضوع در شورا مطرح شد و قرار شد به نوعی دو بخش مختلف عکاسی امروز يعني عكاسي مستند اجتماعي و عكاسي نوآورانه در دوسالانه مطرح شود.

دبیر دوازدهمين دوسالانه ملي عكس ايران با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا هشتم اسفند است، عنوان کرد:«در دوسالانه قبلی 75 درصد آثار پذیرفته شده در روز آخر ارسال شد و در تجربه نشان داده جشنواره ها و دوسالانه های دیگر هم اين گونه است. قصد نداریم زمان ارسال آثار را تمدید کنیم و امیدواریم عکاسان در روز آخر آثارشان را ارسال نکنند چون ممکن است در فضای اینترنت با بارترافیکی زیادی مواجه شوند.»

نادر داوودی، جاسم غضبان پور، محمد غفوری، مجید ناگهی و فرهاد سلیمانی اعضای هیات انتخاب و داوری بخش عکس مستند و شهریار توکلی، مهدی مقیم نژاد، کیارنگ علایی، رویین محتشم و افشین شاهرودی اعضای هیات انتخاب و داوری بخش عکاسی نوآورانه دوازدهمين دوسالانه ملي عکس ايران را برعهده دارند.

دوازدهمين دوسالانه ملي عكس ايران از سوي مركز هنرهاي تجسمي با همكاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ارديبهشت ماه 1391 در تهران و يزد برگزار خواهد شد.

ستاد خبري

دوازدهمين دوسالانه ملي عكس ايران

تاريخ خبر:  1390/11/19